ျပည္ျမိဳ႕ နႏၵ၀န္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေက်ာက္စာေတာ္မူ

နႏၵ၀န္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦး၀ိသုဒၶစာရ


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး
သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၀၅ ခု၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၂၃ ခု


ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္ရန္ မိန္႔ခြန္းသံ




ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (က)။     ။ သီလသမာ၊ ဓိပညာ၊ မိန္႔မွာေဟာတာ ဧကန္ကြဲ႕။

သီလ-သမာ၊ ဓိမပါ မင္းဟာလြဲျပီ ဧကန္ကြဲ႕။

ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ၊ ေကာင္းပါက၊ နိဗၺာန္ရမွာ - ဧကန္ကြဲ႕။

ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ၊ လြဲပါက၊ နိဗၺာန္လြဲမွာ - ဧကန္ကြဲ႕။

ပြား - သိ - ပါယ္ - ဆိုက္၊ ဘုရားၾကိဳက္၊ လုိက္၍က်င့္က၊ ဧကန္ရကြဲ႕။

ၾကမ္း - ႏု - လယ္ - လတ္၊ သံုးပိုင္းျဖတ္၊ သတ္ၾကစမ္းပါ - ဧကန္ကြဲ႕။

ႏွစ္လမၾကာ၊ ခုရမွာ၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ - ေဟာတာကြဲ႕။

ေဖာင္ပ်ံမဂၢင္၊ ေလးမ်ိဳးဆင္၊ လိုက္ခ်င္လာၾက - ဒို႔လမ္းျပကြဲ႕။

ခုေနခ်ိန္ခါ၊ ေထရ္မဟာ၊ အမွန္ေဟာတာ - ေ၀ဒနာကြဲ႕။

ေမးခ်င္ျမန္းခ်င္၊ စံုစမ္းခ်င္၊ မင္းလွ်င္မေၾကာက္၊ ေမးပါကြဲ႕။

ေနာက္ကြယ္ - ေရွ႕ကြယ္၊ ၾကက္မႏွယ္၊ ေဂၚဂီေဂၚဂက္၊ လုပ္ပါနဲ႕ကြဲ႕။

သူတို႕သြားရာ၊ တို႔သြားမွာ၊ ဇြဲေကာင္းတာက - ဧကန္ကြဲ႕။

စာတတ္ - မတတ္၊ ရုပ္နာမ္ဓာတ္၊ ခ်ဳပ္တတ္လွ်င္တဲ့၊ ခ်ဳပ္တယ္ကြဲ႕။

ခ်ဳပ္ပံုျငိမ္းပံု၊ ေအးျငိမ္းပံု၊ ဉာဏ္ေတြ႕ၾကံဳလွ်င္၊ ဖိုလ္ခ်မ္းသာကြဲ႕။

ဖိုလ္ခ်မ္းသာကို၊ လမ္းျပဆို၊ ရွင္တို႔က်ဳပ္တုိ႔ ကုိယ္ေတြ႕ပါကြဲ႕။

အပါယ္ေလး၀၊ လြတ္ခ်င္ၾက၊ ကိုယ္ေတြ႕ဒိ႒၊ ၾကိဳးစားပါကြဲ႕။

ခြင့္သာခိုက္တြင္၊ မလိုက္ခ်င္၊ ရွင္တို႔က်ဳပ္တို႔၊ အျပစ္ပါကြဲ႕။

စာရွိကိုပင္၊ ကိုယ္ေတြ႕ထင္၊ သိျမင္လိုလွ်င္၊ ထိုင္စမ္းပါကြဲ႕။

စာရွိစကား၊ လိမ္းေဆးထား၊ ၾကိဳးစားတာဟာ၊ ေသာက္ေဆးပါကြဲ႕။

မိုးေပါက္ - မိုးပြား၊ က်ဖန္မ်ား၊ အိုးကားရာေထာင္ ျပည့္သကြဲ႕။

ဟုတ္မွန္စကား၊ ဆင့္ထပ္ပြား၊ မင္းကားလိုရာျပည့္သကြဲ႕။

နိဗၺာန္ေရာက္သြား၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ထိုထိုစကား - မွန္သကြဲ႕။

ကိုယ္က်င့္မစင္၊ မင္းတို႔ျမင္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ပင္လိမ္သကြဲ႕။

ေရႊႏွင့္ေက်ာက္တြင္၊ မွတ္ႏွင့္တင္၊ ဟုတ္လွ်င္အေရာင္တိုးသကြဲ႕။

ပုထုဇၨနာ၊ အရိယာ အထိုင္ၾကာလွ်င္ - သိသကြဲ႕။

အတၱသမား၊ စာေလမ်ား၊ ထိုင္တာၾကာလွ်င္ - နာတတ္သကြဲ႕။

နတၱသမား၊ ထိုင္၍ထား၊ ၾကာေလ - ၾကာေလ၊ ေကာင္းသကြဲ႕။

အေျပာသမား၊ စာေလၾကြား၊ ထိုင္နည္းမ်ားႏွင့္ စမ္းပါကြဲ႕။

ဟုတ္ - မဟုတ္ပင္၊ မင္းတို႔ျမင္၊ မင္းပင္ဧကန္၊ သိမွာကြဲ႕။

က်ဥ္းခ်ဳပ္အလြယ္၊ သိမွတ္ဘြယ္၊ ဆံုး၀ယ္ဤမွာကြဲ႕။

သစၥာေလးဆိုင္၊ ျမတ္ပန္းခိုင္ကို၊ ကိုယ္ပိုင္သိျငား၊ ျမတ္ဘုရားႏွင့္၊ တရားသံဃာ၊ သံုးရတနာအား၊ ေစတနာျမတ္၊ သဒၶါဓာတ္ျဖင့္၊ ကပ္၀ပ္ရိုက်ိဳး၊ လက္စံုမိုး၍၊ ျမတ္ႏိုးေကာ္ေရာ္၊ ပူေဇာ္ပါ၏... အရွင္ဘုရား။



တရားထုိင္က သည္ကစ

ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (ခ)။     ။ ယခုမ်က္ေမွာက္၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆိုက္ေရာက္ေအာင္၊ တကယ္တန္းအားထုတ္လိုေသာ ေယာဂီအေပါင္းတို႔သည္ ေၾကာင့္ၾကမႈဟူသမွ်ကို ယခုအခါ ယတိျပတ္၊ ေခတၱခဏ ျဖတ္ထားျပီး မိမိေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေသာ သီလမ်ားကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆာက္တည္ထားပါ။

ခႏၶာကိုယ္ကို ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းထားပါက ေၾကာက္လန္႔ဘြယ္ အာရံုမ်ား ထင္ေပၚလာခဲ့ေသာ္ အေၾကာက္ကင္းျခင္း၊ အက်ိဳးရွိ၏ဟု က်န္းဂန္က ညႊန္ျပထားေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကို ဤသို႔ရြတ္ဆို လွဴဒါန္းပါေလ။


လွဴ ဒါန္းပံု

ခႏၶာငါး၀၊ အာယတနာႏွင့္ ဖြဲ႕ကာခ်ဳပ္ေႏွာင္၊ ဤကိုယ္ေကာင္ကို၊ အစိေႏၱယ်၊ သံုးလူထြဋ္ထား၊ သဗၺညဳတ၊ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား၊ လွဴဒါန္းပါ၏။ အပ္ႏွင္းပါ၏။ တပည့္ေတာ္အား ငဲ့သနား၍၊ တရားရသ၊ ဖလသမာပတ္၊ ရသဓာတ္ကို၊ ဒိ႒ဉာဏ္ထင္၊ ကိုယ္ေတြ႕ျမင္ေအာင္၊ သြန္းသင္ျပသ၊ ဆံုးမေတာ္မူပါ .... အရွင္ဘုရား။
( သံုးၾကိမ္ဆို )

ယင္းသို႔ဆိုျပီးေနာက္ ကိုယ္ကို ေျဖးညွင္းမတ္စြာထား၍ထိုင္၊ ထို႔ေနာက္ ႏွာသီး၌  ၀င္ေသာေလ၏ ထိမႈကိုျဖစ္ေစ၊ ( သို႔မဟုတ္ ) ပါက ရင္ခ်ိဳင့္၌ ဒိတ္ဒိတ္ဒိတ္ဒိတ္ႏွင့္ေနသည္ကိုျဖစ္ေစ၊ ( သို႔မဟုတ္ ) ပါက ခ်က္တိုင္၌ လႈပ္လႈပ္လႈပ္လႈပ္ႏွင့္ေနသည္ကိုျဖစ္ေစ ဤသံုးေနရာတို႔တြင္ တေနရာတဌာန၌ ဗဟိဒၶအျပင္တံခါးကို ပိတ္၍ စိတ္ကိုတည္ျငိ္မ္ေအာင္၊ သမာဓိကုိယူ၊ နာရီအခ်ိန္ၾကာေလေသာအခါ နာက်င္မႈ ေပၚထြက္လာလိမ့္မည္။ မေၾကာက္ၾကမလန္႔ၾကနဲ႔၊ ေရာဂါလဲမဟုတ္၊ ေသသြားမွာလဲမဟုတ္္၊ ကိုယ္ထဲမွာေရွးကပင္ျဖစ္လ်က္ရွိေနေသာ္လည္း သူ႔ထက္ ထင္ရွားေသာ အာရံုေတြရွိေနသည့္အတြက္ သူက မထင္ေပၚဘဲ ျမဳပ္ကြယ္ေနျခင္းပင္တည္း။

ယခုမွ သမာဓိတည္ၾကည္မႈေၾကာင့္ စု၍နာလာျခင္းျဖစ္ေပ၏။ သို႔အတြက္ မလႈပ္ႏွင့္။ မေရြ႕ႏွင့္။ မေျပာင္းႏွင့္။ ၾကပ္ၾကပ္သမာဓိအရွိန္ရေအာင္ ျငိမ္ခ်ေပးလိုက္၊ " သည္းခံက နိဗၺာန္ေရာက္ " ဆိုသည့္စကားသည္ ဤေနရာမ်ိဳးႏွင့္ဆိုင္သည္စကားျဖစ္သည္၊ မဂ္ဖိုလ္လမ္းႏွင့္ ခရီးမေ၀းရေအာင္ သည္းခံေပးရမည္။

ထိုနာသည့္ေနရာကို စူးစူးစိုက္စိုက္ သတိႏွင့္လိုက္ကာ ရႈေပးပါေလ၊ တျပင္ၾကီး နာေနလွ်င္ ပို၍နာသည့္ေနရာကို ကြက္၍ ရႈေပးပါေလ၊ ထိုေ၀ဒနာတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ သံုးနာရီ ေလးနာရီအတြင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျငိမ္းေအး၍ -


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (ဂ)။     ။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဓာတ္၊ ဖလသမာပါတ္ၾကီးကို ကိုယ္ေတြ႕ ဉာဏ္ေတြ႕၊ အမွန္ေတြ႕ခံစားရလိမ့္မည္။



တကယ္ခံစားလိုပါက ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေပါက္ေရာက္ေအာင္ထိုင္၍ၾကည့္ၾက စမ္း၍ၾကည့္ၾက၊ စာစကားႏွင့္ အနုမာန မ်က္ယမ္းမဆၾကဘဲ ပစၥကၡမ်က္ေမွာက္ေတြ႕ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကေစလိုေပ၏။

ဤေနရာ၌ အထူးသိေစရန္မွာ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ား၌ ဒုကၡေ၀ေဒနာ ထင္ရာျဖစ္ပံုျခင္း မတူၾကေပ။ အခ်ိဳ႕မွာ မီးခဲရဲရဲၾကီးႏွင့္လာ၍ ထိုးသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ သံျပားရဲရဲၾကီးႏွင့္လာ၍ ကပ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ လွံဆူးၾကီးႏွင့္ ထိုးထားသကဲ့သို႔လည္ေကာင္း၊ ဖြဲပံုၾကီးမီးေလာင္ရာ တျဖည္းျဖည္းအပူမ်ားလာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မီးေပါက္မီးပြားကေလးမ်ား တဖြဲဖြဲေလာင္ေနသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေရေႏြးအိတ္ၾကီးကိုလာ၍ ပတ္ထားသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဤကဲ့သို႔ တစ္ခုခု ထင္ျမင္လာတတ္ေပ၏။

ယင္းသို႔ ထင္ျမင္လာေသာအခါ မေၾကာက္မလန္႔ပါႏွင့္။ သူ၏သေဘာကို သူေဆာင္၍ ထင္ရွားေသာအမူအရာကိုျပျခင္းသာ ျဖစ္ေပ၏။ ထိုသို႔ထင္လာေသာ ဤဒုကၡေ၀ဒနာသည္ ျမဲေသာသေဘာမရွိ၊ အနိစၥကိစၥမ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္ မၾကာခင္ပ်က္စီးခ်ဳပ္ေပ်ာက္မည့္ ဧကန္သေဘာျဖစ္၍ ဇြဲေကာင္းေကာင္းထားပါ။ မ်က္ရည္ေတြ ႏွာရည္ေတြက်ျပီး မခ်ိမဆန္႔ ပင္ပန္းလာတတ္သည္။ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ၾကီးေတြ မိုးရြာသကဲ့သို႔ က်လာတတ္သည္။ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ မလန္႔ပါနဲ႔။ စုတိခ်ဳပ္ေၾကြ ေသမည္လည္းမဟုတ္။ ထိုသို႔ မခ်ိမဆန္႔ျဖစ္လာ ေခၽြးေတြက်လာလွ်င္ ၾကပ္ၾကပ္ျငိမ္ေပးပါ။ မလႈပ္ပါႏွင့္္။ ေစာင့္ျပီးေတာ့ အေသအခ်ာၾကည့္သာေနပါ။ မၾကာခင္ သုခေ၀ဒနာ ေနသာထိုင္သာ သက္သာရာရမႈဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္းကူးသြားပါလိမ့္မည္။

ဤမွာၾကားခ်က္အတိုင္း ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင့္သည္းခံ၍ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကည့္ပါက ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အသိဉာဏ္ခ်င္းမတူႏိုင္ၾကသည့္အတြက္ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလာကုတၱရာဉာဏ္ဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွိတတ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အေ၀းမွလာသူသည္ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားႏွင့္ ေရႊဘုန္းပြင့္ဘုရားႏွစ္ဆူကို မသိေသးဘဲ တျဖည္းျဖည္းအနီးသို႔ေရာက္၍ ေျမာက္ဘက္မုခ္ဦး ေက်ာက္ထီးၾကီးလမ္းခြဲကုိ ေတြ႕ေတာ့မွ ေအာ္ ... သည္ေစတီေတာ္ၾကီးဟာ ေရႊဆံေတာ္ေစတီၾကီးေပတကားဟု ပိုင္းျခားကာ သိသကဲ့သို႔ မိမိရဲ႕ စိတ္ကေလးကို မိမိ- မိမိတို႔၏ လိုရာျဖစ္ေသာ အသည္းႏွလံုးေပၚမွာ သုခတရားတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ ထပ္ကာထပ္ကာ ( ၀ါ ) ဘယ္ကုိမွမသြား အင္မတိ အင္မတန္ ခ်မ္းသာလွခ်ည့္ရဲ႕ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ဓမၼာရံုသေဘာ၌ လိုက္ေလ်ာစြာထား၍ နာရီေတြကို လြန္ကာ လြန္ကာ သြားတယ္ဆိုတာ ၾကားဘူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက ျဖည္းျဖည္းသြားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပ၏။


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (ဃ)။     ။ ျမန္ျမန္သြားသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ေရေျမာင္းၾကီးကို ခုန္လိုက္ရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ တခုေသာ မီးေလာင္ျပင္မွေျပးလာေသာ ေယာက်ာ္းသည္ တခုေသာေရတြင္းသို႔က်သကဲ့သို႕လည္းေကာင္း၊ တစ္ခုေသာသစ္ပင္မွ တစ္ခုေသာသစ္ပင္သို႔ ေလအဟုန္ျဖင့္ ကူးခုန္ရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဤဘ၀မွ စုေတ၍ တုသိတာနတ္ဘံုသို႔ ျဗံဳးခနဲေရာက္ေနရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ လဗိမာန္ၾကီးထဲ၌ ဆိုဖာအထိုင္ႏွင့္ တအိအိ တစိမ့္စိမ့္ စိတ္ကူးေနရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေလာကုတၱရာ ( ဇိမ္ ) ခ်မ္းသာကို ခံစားေနတတ္၏။ ဤကား မႏၵပည ပုဂၢိဳလ္၊ တိကၡပည ပုဂၢိဳလ္တို႔ ေတြ႕ၾကပံုကို ဤနည္းကိုမွီး၍ သိသင့္လွေပ၏။

အထူးသိသာရန္မွာ တခုခုေသာ အာရံုကိုပြားမ်ားၾကရာ၌ စိတ္၏တည္ၾကည္ျငိမ္သက္မႈရေအာင္ ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ သမထဘာ၀နာဟုမွတ္၊ ေ၀ဒနာအခ်က္ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းသိေအာင္ ပြားမ်ားျခင္းကို ၀ိပႆနာဘာ၀နာဟူ၍ မွတ္၊ ျမင္းကိုစီးလွ်င္ အထီးအမကြဲေအာင္ စံုစမ္းသကဲ့သို႔ စံုစမ္းၾကရမည္။

ထုိ႔ထက္ အထူးသိသာရန္မွာ အေျပာဘာ၀နာသည္ နိဗၺာန္သို႔မေရာက္၊ အလုပ္ဘာ၀နာ အထုိင္ဘာ၀နာမွ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္နိုင္သည္၊ နိဗၺာန္သည္ အလုပ္သမား အထိုင္သမားတို႔၏ ပိုင္စားရာ ေပ်ာ္စံရာ နယ္ပယ္ၾကီးတစ္ရပ္ဟု သတိအထူးခ်ပ္ေစ မွတ္ေစလိုေပ၏။

မိမိကုိယ္ကုိ စာတတ္ၾကီးရယ္လို႔ အထင္မၾကီး၊ မာနမသီးၾကပါႏွင့္၊ စာမတတ္သူဟူ၍လည္း အထင္မေသး၊ စိတ္ငယ္ရန္ မေတြးၾကပါႏွင့္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ႏႈတ္ငံုရေနေသာ ကပိလရဟန္းၾကီးကိုေသာ္လည္း ထိုတရားကို ႏွလံုးမသြင္း အက်င့္ကင္းၾကေသာေၾကာင့္ ဒါယကာ - ဒါယိကာမတစ္စုတို႔ႏွင့္ အ၀ီစိငရဲဘံုကို ႏွစ္ခါျပန္စံုရ ေရာက္ရသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေပါ႒ိလမေထရ္ၾကီးပင္ ရွင္သာမေဏကေလးထံ လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုးကာ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းရသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေလးေလးနက္နက္ အျမင္မွန္ဖက္ျပီး တက္ၾကြေသာ မာနအရွိန္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ၾကပါရန္ သတိတရား အျမဲပြားၾကေစလိုေပ၏။




ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းအရ
( သံသရာလည္ပံု၊ ျပတ္ပံု၊ ျဖစ္ပံု၊ ခ်ဳပ္ပံု )

မသိမႈအ၀ိဇၨာေၾကာင့္၊ ျပဳလုပ္မႈ သခၤါရျဖစ္ၾကရ၏။
ျပဳလုပ္မႈ သခၤါရေၾကာင့္၊ ပဋိသေႏၶေနမႈ ၀ိညာဥ္ျဖစ္ၾကရ၏။
နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္၊ မ်က္စိအၾကည္၊ နားအၾကည္စေသာ အာယတနေျခာက္ပါး ျဖစ္ၾက၏။
အာယတနေၾကာင့္ ျမင္ေတြ႕-ေတြ႕မႈ စေသာ ဖႆ ျဖစ္ၾကရ၏။

ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (င)။     ။ဖႆေၾကာင့္၊ အာရံုခံစားမႈ ေ၀ဒနာျဖစ္ၾကရ၏။ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တပ္မက္ခင္မင္မႈ တဏွာျဖစ္ၾကရ၏။ တဏွာေၾကာင့္ မခြဲႏိုင္မခြာရက္ စြဲလမ္းခ်က္ ဥပါဒါန္ျဖစ္ၾကရ၏။ ဥပါဒါန္ေၾကာင့့္ ေနာက္ဘ၀ ဆက္ျဖစ္ဖို႔ရန္ ျပဳလုပ္မႈဘ၀ ျဖစ္ၾကရ၏။ ဘ၀ေၾကာင့္၊ ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ ဇာတိျဖစ္ၾကရ၏။ ဇာတိေၾကာင့္ အိုျခင္း၊ ေသဆံုးရျခင္း၊ ၀မ္းနည္းမႈ၊ ငိုေၾကြးမႈ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ၾကရ၏။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာသည္၊ သိမႈ ၀ိဇၨာျဖင့္ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပဳလုပ္မႈ သခၤါရခ်ဳပ္၏။ သခၤါရခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶေနမႈ ၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္၏။ ၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္ျခင္္းေၾကာင့္ နာမ္အစု ရုပ္အစု ခ်ဴပ္၏။ နာမ္ရုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ မ်က္စိအၾကည္စေသာ အာယတနခ်ဳပ္၏။ အာယတနခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျမင္ေတြ႕၊ ေတြ႕မႈစေသာ ဖႆခ်ဳပ္၏။ ဖႆခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ အာရံုခံစားမႈ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္၏။ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ တပ္မက္မႈတဏွာခ်ဳပ္၏။ တဏွာခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ စြဲလန္းမႈ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္၏။ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဘ၀ခ်ဳပ္၏။ ဘ၀ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ ဇာတိခ်ဳပ္၏။ ဇာတိခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ အိုျခင္း၊ ေသဆံုးရျခင္း၊ ၀မ္းနည္းရမႈ၊ ငိုေၾကြးရမႈ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔လည္း ခ်ဳပ္ၾကရ၏။

 ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္လည္ပံု၊ ခ်ဳပ္ပံု စကားရပ္တို႕ကို ေသခ်ာစြာၾကည့္ရႈပါလွ်င္-
(၁) အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရသည္ ျဖစ္ျပီးခဲ့ေသာ အတိတ္ေၾကာင္း။
(၂) ၀ိညာဥ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး။
(၃) တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀တို႔သည္ ျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ဒါန္အေၾကာင္း။
(၄) ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏတို႔သည္ ေနာင္ျဖစ္မည့္ အနာဂါတ္အက်ိဳးတို႔ ျဖစ္ၾကေပသည္။

ရွင္းျပရမည္ဆိုပါက။     ။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာတရားေၾကာင့္ ျပဳလုပ္မႈ သခၤါရဆိုတဲ့ ကုသိုလ္-အကုသိုလ္မႈေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းသည္ ျဖစ္ျပီးေသာ အတိတ္အေၾကာင္းမည္၏။ ထိုအတိတ္အေၾကာင္း၏ စီမံမႈေၾကာင့္ ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ၀ိညာဥ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာဟု ဆိုအပ္ေသာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြျဖစ္ကာ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႕၌ ခံစားစံစားမႈ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတရားေတြ ေပၚေပါက္လာရေပသည္။ ဤအတိတ္အေၾကာင္း ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတရားတို႔သည္ ေရွးဘ၀မွ လည္လာေသာေၾကာင့္ ဗုဗၺ ႏၱဘ၀စက္မည္၏။

ယခုျဖစ္ဆဲပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ တပ္မက္လိုခ်င္၊ ခင္မင္ေတာင့္တမႈတဏွာေၾကာင့္ စြဲစြဲလန္းလန္း ငန္းငန္းတက္လိုခ်င္မႈ ဥပါဒါန္ေပၚလာ၏။ ထိုဥပါဒါန္ျဖင့္ စြဲလန္းမႈကို အရင္းခံကာ ေနာက္ေနာက္ဘ၀တို႔၌ ျဖစ္ၾကဖို႔ရန္ ဘ၀တည္းဟူေသာ ကုသိုလ္-အကုသိုလ္မႈေတြကို ထပ္ျပီး ျပဳၾကျပန္သျဖင့္-


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (စ)။     ။ ေနာက္ျဖစ္လတၱံေသာ ဘ၀တို႔၌ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ၊သတၱ၀ါ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြျဖစ္ျပီး အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၌ ခံစားစံစားမႈဟု ဆိုအပ္ေသာ ဇာတိအစရွိေသာ အနာဂါတ္ အက်ိဳးတရားေတြ တိုးပြားျဖစ္ၾကရျပန္သည္။ ဤပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအနာဂါတ္အက်ိဳးတို႔သည္ ေနာက္ဘ၀ေနာက္ဘ၀သို႔ လည္သြားေသာေၾကာင့္ အပရ ႏၱဘ၀စက္မည္၏။


၀ဋ္အားျဖင့္ ခြဲျခားျပရလွ်င္

အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္သည္ … ကိေလသ၀ဋ္
သခၤါရသည္ … ကမၼ၀ဋ္
၀ိညာဥ္၊ နာမ္၊ ရုပ္ စသည္တို႕သည္ … ၀ိပါက၀ဋ္
အသီးသီးမည္ၾကပါသည္။ ဤတရားတို႕သည္ သံုးဘံုအတြင္း၌  အစုန္အဆန္အဖန္ဖန္အခ်ာခ်ာ လွည့္လည္တတ္ေသာေၾကာင့္ ၀ဋ္ဟုအမည္ရၾကပါသည္။


အစပ္အားျဖင့္ ခြဲျခားျပန္က

အတိတ္အေၾကာင္း၏ အဆံုးျဖစ္ေသာ သခၤါရႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၏ အစျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္သည္ တစပ္။
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၏ အဆံုးျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း၏ အစျဖစ္ေသာ တဏွာသည္ တစပ္။
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း၏ အဆံုးျဖစ္ေသာ ဘ၀ႏွင့္ အနာဂါတ္အက်ိဳး၏ အစျဖစ္ေသာ ဇာတိသည္ တစပ္။
ဤသို႕အားျဖင့္ အစပ္သံုးပါးျဖစ္ပါသည္။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ၾကီး အလည္ရပ္ ျပီးျပတ္သြားဖို႕ရာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ညႊန္ျပပါအံ့။ ဤသို႕ လည္ေနေသာ စက္ရဟတ္ၾကီး၌ ကာလသံုးရပ္ အစပ္သံုးသြယ္ရွိပါသည္။

အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂါတ္ကာလ သံုးပါးရွိသည့္အနက္က ပစၥဳပၸန္ကာလကေနျပီး ျဖတ္ရပါလိမ့္မည္။ အတိတ္က အေၾကာင္းျဖစ္သည့္ အ၀ိဇၨာ၊သခၤါရေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ယခုဘ၀မွာ အက်ိဳးျဖစ္သည့္ ၀ိညာဥ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ      ၊ ေ၀ဒနာတို႔ ဆက္စပ္ျပီး ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဒါကိုပင္ အတိတ္အေၾကာင္း၏ အဆံုးသခၤါရႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၏အစ ၀ိညာဥ္သည္ အဆက္မျပတ္ေအာင္ ဆက္စပ္သည့္ အစပ္တစပ္လို႕ ျပခဲ့ေပသည္။ သို႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္၏ အက်ိဳးတရား ေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခ်ိန္မွာ ျပတ္ေအာင္ မျဖတ္ႏိုင္ရင္ ျပတ္ေအာင္မျဖဳတ္ႏိုင္ရင္၊ ခ်ဳပ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ရင္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားျဖစ္သည့္ တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ဘ၀သို႕ ကူးစက္ျပီး စက္ရဟတ္ၾကီး မျပတ္လည္ျပန္ပါလိမ့္မည္။ ယင္းသုိ႕ မလည္ရေအာင္ အစဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေ၀ဒနာေတြ တဏွာသို႕ မကူးရမေရာက္ရေအာင္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာတရားကို အစကျပခဲ့သည့္အတိုင္း မျပတ္ပြားမ်ားပါလ်ွင္ -

ဒုကၡေ၀ဒနာခံစားရသည့္အခါ ဘယ္ေတာ့ခ်မ္းသာရာရပါ့မလဲလို႕ သုခကိုလွမ္းျပီး ေတာင့္တသည့္ တဏွာ။ 
သုခေ၀ဒနာ ခံစားရသည့္အခါ မေရာင့္ရဲႏိုင္သည့္ တဏွာ။
ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ခံစားရသည့္အခါ သုခေ၀ဒနာအတူ ျငိမ္သက္သည္ဟု စံုမက္ေသာတဏွာဆိုသည့္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားမ်ား အဆက္ျပတ္ျပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ၾကီး တခါတည္း ရပ္စဲကာ -


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (ဆ) ။     ။ “ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္၊ တဏွာျပဳတ္၊ ငုတ္တုတ္ေနေသာ နိခ်မ္းသာကြဲ႕” ဆိုေသာ ေဆာင္ပုဒ္လကၤာအတိုင္း ၀ါန တဏွာနိ ထြက္ေျမာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ နိ၀ါန - နိဗၺာန္န = နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အျမိဳက္ရတနာေတာ္ၾကီးကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ကိုယ္ေတြ႕ဥာဏ္ျမင့္ ခံစားစံစားရေပလိမ့္သတည္း။


သစၥာေလးတန္ သိဘို႕ရန္

ေ၀ဒနာကို သိေအာင္ အားထုတ္ပြားမ်ားတာက မဂၢသစၥာ။
ေ၀ဒနာကို အေသအခ်ာသိတာက ဒုကၡသစၥာ။
ေ၀ဒနာကို စြန္႕ပယ္ႏိုင္တာက သမုဒယသစၥာ။
ေ၀ဒနာကို ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျပီး ျငိမ္းေအးေနတာက အနတၱနိဗၺာန္ နိေရာဓသစၥာ။

ဤ သစၥာေလးခ်က္သေဘာနက္ကို ထင္လင္းစြာ သိၾကရေအာင္ ေအာက္ပါျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမ မိန္႕ခြန္းေတာ္ၾကီးကို ေလးနက္စြာ ႏွလံုးသြင္းျပီး အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစ။


နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္


နယိဒံ သိထိလ မာရမၻ၊ နယိဒံ အေပၸန ထာမသာ။
နိဗၺာနံ အဓိဂႏၱဗၺံ၊ သဗၺဒုကၡပၸေမာစနံ။

ဘိကၡေ၀ - ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတို႕၊ သဗၺဒုကၡပၸေမာစနံ၊ ဆင္းရဲအလံုးစံုမွ ကၽြတ္လြတ္ရာအမွန္ ဧကန္ျဖစ္ေသာ၊ ဣဒံ နိဗၺာနံ - ဤအနတၱနိဗၺာန္ၾကီးကို၊ သိထိလံ အာရမၻ - တေန႕ေန႕မွာ ရမွာဘဲ အေျပာသန္ ဇြဲမပါဘဲ ေရာ့ရဲစြာ အားထုတ္၍၊ နအဓိ ဂႏၱဗၺံ - မသိႏိုင္ မေရာက္ႏိုင္ေပ။ ဣဒံ နိဗၺာန - ဤအနတၱနိဗၺာန္ၾကီးကို၊ အေပၸနထာ မသာ - ကိုယ္အား ဥာဏ္အား စြန္႕ပယ္ထားလ်က္ အနည္းငယ္ေသာအားအစြမ္းျဖင့္၊ နအဓိ ဂႏၱဗၺံ - မသိႏိုင္ မေရာက္ႏိုင္ရာသတည္း။


ဖိုလ္ခ်မ္းသာခံစားပံု

“မဂ္ကိုလိုလ်ွင္၊ ဖိုလ္ႏွင့္ေမး” ဆိုေသာ စကားအတိုင္း မဂ္သို႕ ဆိုက္ေရာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဖုိလ္ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္သို႕ မၾကာမတင္ ေဆာလ်င္စြာ ဆိုက္ေရာက္ရမည္ အမွန္ျဖစ္သည္။


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (ဇ)။     ။ မိမိရရွိေသာ ဖုိလ္ခ်မ္းသာကို၊ ခံစားပံု ၀င္စားပံုမွာ ဤသို႕တည္း။
တပါးေသာ အာရံု၌ စိတ္မေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း၊ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုအတြင္း၌ မေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊ အေပါင္းအေဖာ္တို႕မရွိေသာ ေနရာ၌ ေနလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊ ထိုဖိုလ္စိတ္ျဖင့္ နိဗၺာန္အာရံုကိုသာ အဖန္တလဲလဲ အာရံုရွိေနျခင္း၊ တစ္ခုတည္းေသာ တည္ေနရာ၌ မွီခိုတြယ္တာလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊ ထိုထက္ လြန္ေျမာက္ေသာ တရားဧကန္မရွိဟု သိေနျခင္း၊ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ရူပါရံုစေသာ အာရံုတို႕ကို ကပ္ျငိတြယ္တာစရာ ဘာတစ္ခုမွ အစအနမရွိ ကင္းစင္ျပတ္ေတာက္ေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊ ဖုိလ္ခံစားျခင္း၊ ကိစၥမွတပါး လြန္ေျမာက္ေသာ တရားထူးတရားျမတ္ မရွိဟု ဧကန္စြဲျမဲေသာ သမၼာအယူမွန္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ “တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီ၊ သံုးနာရီ စသည္ၾကာေစတတည္း” ဟုအဓိ႒ာန္ ႏွလံုးသြင္းျပီး မိမိအားထုတ္ျမဲျဖစ္ေသာ ျဖစ္ပ်က္မႈကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားေသာအခါ ရႈရင္း မွတ္ရင္း ပြားမ်ားရင္း မၾကာခင္ အျဖစ္အပ်က္တရားေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးကာ ျဖတ္ခနဲ ကင္းျပတ္သြားလ်က္ ငါးပါးေသာ အာရံုေတြ မ၀င္မကပ္ႏိုင္ဘဲ မိမိတို႕ ရွိျပီးေသာ ဖိုလ္စိတ္သည္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္၊ နိဗၺာန္အာရံု၌သာလ်ွင္ အာရံုရွိေနျခင္းကို ဖလသမာပတ္၀င္စားသည္။ ဖိုလ္ခ်မ္းသာခံစားသည္။ ဖုိလ္ေဇာေတြ အဆက္မျပတ္ ဒလစပ္ ေစာ၍ေနသည္ဟု မွတ္ရမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ (နိဗၺဳတိဘုဥၥမာနာ) ဖိုလ္စိတ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစား၍ေနသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း (နိဗၺာနသစၦိကိရိယာ) ဖုိလ္စိတ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေနသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚဆိုရေပသတည္း။


အထက္ဖိုလ္သို႕ တက္လွမ္းလိုပါက

ေအာက္မဂ္ ေအာက္ဖိုလ္ကို ရရွိျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိရရွိျပီးေသာ ဖိုလ္ကို သမာဓိအရွိန္ေကာင္းသေလာက္ (ဇိမ္)ယူခံစားေနျပီးေသာ ဖိုလ္ေနာက္က ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ျဖင့္ သံုးသပ္ကာ ေနလိမ့္မည္။ ၄င္းဥာဏ္ေနာက္မွ ၀ိတက္တရားတို႕သည္ တဖြားဖြား ေပၚလာတတ္၏။ ထိုသို႕ တဖြားဖြားေပၚလာေသာ ၀ိတက္စေသာ ရုပ္၊နာမ္သခၤါရတရားတို႕၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈတို႕ကို ေရွးကနည္းအတိုင္း ဆင္ျခင္သည္ရွိေသာ္ တဖန္ သခၤါရရုပ္နာမ္တို႕ ခ်ဳပ္ျငိမ္း၍ ေသာတာပတၱိမဂ္သို႕ ေရာက္သည့္နည္းအတိုင္း အထက္မဂ္ - အထက္ဖိုလ္ေဇာေတြေစာ၍ အထက္မဂ္ အထက္ဖုိလ္ အသီးသီးသို႕ ဆိုက္ေရာက္ရ မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကရေလေတာ့၏။

တနည္းမွာလဲ ေရွ႕မဂ္သို႕ မတက္ပါဘဲ ရရွိျပီးဖိုလ္၌သာလ်ွင္ ျပန္၍ကပ္ေနသည္ရွိေသာ္ ထိုဖိုလ္ကို မစံစားဘဲ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္မ်ားကဲ့သို႕ ေပါ့ေပ့ါဆဆေနလ်က္ -


ေက်ာက္စာေတာ္ၾကီး (စ်)။     ။ ပစၥည္းရွာမွီးျခင္း၊ ထင္းေပါက္ေရခပ္စေသာ အမႈၾကီးငယ္တို႕ကို ေဆာင္ရြက္ကာ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ (၇)ရက္ေလာက္ ေနရမည္။ ထိုသို႕ေနျခင္းေၾကာင့္ ရရွိျပီးေသာ မဂ္သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္မဟုတ္၊ ထိုေနေသာ ရက္ေစ့ေသာအခါ ေကာင္းမြန္စြာ ေရမိုးခ်ိဳး၍ ကိုယ္လက္တို႕ကို သန္႕ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျပီးလွ်င္ ေဟာင္းႏြမ္းေနျပီးေသာ ပုဆိုး၊ အက်ႌ၊ ထမီ စသည္တို႕ကို မလိုခ်င္ အသံုးမ၀င္သည့္အတြက္ ပစ္ထားေလသကဲ့သို႕၊ ေအာက္မဂ္၊ ေအာက္ဖိုလ္တို႕ကို မလိုခ်င္ မႏွစ္သက္သည့္အလား စြန္႕ပစ္ထားျပီးလွ်င္ “အထက္-အထက္ မဂ္ဖိုလ္ကို အရယူေတာ့အံ့” ဟုႏွလံုးသြင္းကာ ဥဒယဗၺဥာဏ္ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းကစ၍ ရုပ္၊နာမ္၊သခၤါရတရားတုိ႕ကို ပြားမ်ားသမွ် အားထုတ္ျခင္းျပဳသည္ရွိေသာ္ ေရွ႕နည္းအတိုင္း အထက္မဂ္ အထက္ဖိုလ္သို႕ ကူးေျပာင္းသြားလိမ့္မည္။ ဤညႊန္ျပခဲ့ေသာ နည္းအတိုင္း အားထုတ္သြားပါက အရဟတၱဖိုလ္တိုင္ေအာင္ ကူးေျမာက္ ရရွိလိမ့္မည္ ျဖစ္လိမ့္သတည္း။


အက်ဥ္းမွတ္သားရန္

ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကံ၀ဋ္စီမံ၊
၀ိပါတ္၀ဋ္မ်ိဳး၊ အက်ိဳးေပၚျပန္။
သံသာစက္၀ဲ၊ ထြက္ဖဲလည္ဟန္၊
ဆီဆံုၾကီး၊ ပံုနည္းတူဘိဟန္။

ပဋိစၥဓာတ္၊ ရဟတ္သဘြယ္၊
အဆက္ျဖတ္ဖို႕၊ မျပတ္ၾကံရြယ္။
တဏွာသေဘာ၊ မက္ေမာကိုပါယ္၊
တဏွာျပဳတ္၊ အဟုတ္ရလိမ့္မယ္။

တဏွာျပဳတ္ေရး၊ ဥာဏ္ေတြးဆင္ျခင္၊
ေ၀ဒနာခ်ဳပ္၊ သူျပဳတ္မည္ပင္။
ၾကိဳးစားဥာဏ္ရွိ၊ သတိတည္အင္၊
နာရီပိုင္း၊ မဆိုင္းနိဗၺာန္၀င္။

ခ်ဳပ္မွ-ျငိမ္းမွ၊ ဒိ႒ခ်မ္းသာ၊
ျဖစ္ၾက-ပ်က္ၾက၊ လံုး၀မပါ၊
သႏၱိသုခ၊ ဧကဓမၼာ၊ ခႏၶာျငိမ္း၊
ဇာတ္သိမ္းျပည္နိဗၺာ။


ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တိုက္တြန္းခ်က္

ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္၊ ပုပၹ၀ဂ္၊ နခသီခသုတ္၌ လည္းေကာင္း၊  မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ မဇၥ်ိမပဏၰာသ၊ ဒီဃနခသုတၱန္၌ လည္းေကာင္း၊ အနတၱလကၡဏသုတ္၌ လည္းေကာင္း၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္၌ လည္းေကာင္း၊ မ်ားစြာေသာ သုတၱန္တို႕၌ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ က်ြတ္တမ္း၀င္သူတို႕မွာ ဒီဃနခသုတၱန္၌ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ၄င္း၏တူ ဒီဃနခပုရဗိုဇ္၊ အနတၱလကၡဏသုတ္၌ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး၊ တိႆမေထရ္၊ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ကမၼ႒ာန္းယူသြားေသာ ရဟန္းသံုးဆယ္ ဤသို႕စသည္ျဖင့္ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာမ်ား၌ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ ေဟာၾကားဖြင့္ျပခဲ့ေသာ ကၽြတ္တမ္း၀င္ပံုမ်ားကို ယံုၾကည္ေလးစား သဒၶါတရား အထူးပြားကာ ညႊန္ၾကားျပသခဲ့ေသာ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ တရားေတာ္လမ္းစဥ္ကို ေလ့လာပြားမ်ားလ်က္ ေ၀ဒနာကို ပယ္ခြာလြန္ေျမာက္ျပီး ေတြ႕ခဲ့-ျမင္ခဲ-ၾကံဳခဲ-ရခဲေသာ တရားထူးတရားျမတ္ကို ဆိုက္ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

ဤတြင္ အက်ဥ္းညႊန္ျပခ်က္ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment