တထိုင္တည္းႏွင့္ ရႏိုင္ေသာ က်မ္းဂန္အကိုးအကား
ဤက်မ္းတြင္၊ တထိုင္တည္းႏွင့္၊ တရားထူးကို ရႏိုင္ေၾကာင္း
ေဖာ္ျပထားသည္မွာ အမွန္အတိုင္းျဖစ္၏၊ ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ဘူးေပါင္းလည္းမ်ားလွပါျပီ။
အခ်ိဳ႕ေသာဌာနမ်ားတြင္လည္း ရွိပါသည္။ သုတ္မဟာဝါ ပါဠိေတာ္၌လည္း၊ ၇ရက္အတြင္း၊ ရဟႏၱာေတာင္
ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းပါရွိ၏။ ဝိသုဒၶိမဂ္တြင္လည္း၊ တိကၡပညာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ၊ နံက္ေနထြက္မွ
ေနဝင္အတြင္း ညေနေနဝင္မွ၊ နံက္ေနထြက္အထိအတြင္းတြင္ ရႏိုင္၏ဟုပါရွိ၏၊ ထိုထက္ အလြန္ပညာ
ပါရမီထက္ေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားမွာ၊ တထိုင္တည္း အတြင္းမွာေတာင္ ရႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။
ေဖာ္ျပထားပံုမွာ -
ရူပါရူပဓေမၼ - ရုပ္နာမ္တရားတို႔ကို၊ သေခၤေပေနဝ
- ရုပၸနေ႒နရူပံ - နာမနေ႒နနာမံဟု အက်ဥ္းအားျဖင့္သာလွ်င္၊ ပရိဂၢေဟတြာ - သိမ္းဆည္းျပီး၍၊
ေတသံ - ထိုရုပ္နာမ္တရားတို႔၏၊ ပစၥေယစ - အဝိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ကံ ဥပါဒါန္အစရွိေသာ၊ အေၾကာင္းတို႔ကုိလည္း၊
သေခၤေပေနေဝ - အက်ဥ္းအားျဖင့္သာလွ်င္၊ ပရိဂၢေဟတြာ - သိမ္းဆည္း၍၊ ဝိပႆနာဥာဏံ - ဝိပႆနာဥာဏ္ကို၊
စာေရေႏၱာ - ေတာက္တပိုစိုင္းႏွင္ေသာ၊ ဥာဏဳတၱေရာ - လြန္ကဲေသာ ဥာဏ္ရွိသည္ျဖစ္၍၊ ယထာနိ
သိေႏၷာဝ - ေနရာမျပင္ဘဲ, ေနျမဲတိုင္းေသာ ဣရိယာပုတ္ျဖင့္သာလွ်င္။ ဥာဏပဋိပါဋိယာ - ဥဒယဗၺယမွ
အႏုေလာမဥာဏ္ အစဥ္အားျဖင့္၊ ခိပၸေမဝ - လွ်င္ျမန္စြာသာလွ်င္၊ သစၥာနိ - သစၥာေလးပါးတို႔ကို၊
ပဋိဝိဇၥ်ေႏၱာ - ထိုးထြင္း၍သိေသာ ပုဂိၢဳလ္သည္၊ ဧကပၸဟာေနန - တျပိဳင္နက္အားျဖင့္၊ ဝါ၊
အဇၥ်တၳ ဗဟိဒၶစေသာ၊ ေဝဘန္ျခင္းကိုမျပဳတစုတည္းသာလွ်င္၊ ပဥၥဟိခေႏၶဟိ - ခႏၶါငါးပါး ရုပ္နာမ္ဓမၼ
သခၤါရတရားတို႕မွ၊ ဝု႒ာတိ - ထ၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ မဂ္ဖုိလ္ကို အရျမန္သနည္း။
ဤနည္းသည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ကို
အရျမန္တတ္သနည္းဟူမူ။ ဤနည္းသည္ ေရဘုယ်အားျဖင့္ အနိစၥ အစရွိေသာ၊ ဥဒယဗၺယဥာဏ္, ဘဂၤဥာဏ္
တို႔ကို၊ လွ်င္ျမန္စြာ ေတြ႔လြယ္တတ္၏။ ဤဥာဏ္မ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ၊ ပါရမီထူးေသာ တိကၡိႃႏၵိယ
မဟာပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ခိပၸါဘိည ပုဂိၢဳလ္မ်ားမွာ မီးခဲျပာဖံုးဟူေသာ ဥပမာအရ ျပာကိုေလကတိုက္၍
မီးခဲၾကီး ခ်က္ခ်င္းရဲလာသလို, အနိစၥကို ေကာင္းစြာ ျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ဟုတ္ခနဲ
အထက္ဥာဏ္မ်ားသို႔ဆက္လ်က္ မဂ္ဖိုလ္ကိုဆိုက္၍ သြားသည္ဟု ယူဆယံုၾကည္ပါသည္။ ။ ပဋိသမၻီဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္တြင္လည္း ရွိပါသည္။ ရွိပံုမွာ……..။
အနိစၥျမင္လွ်င္ မဂ္ေလးတန္ႏွင့္ေလ်ာ္၏။
ဘိကၡေဝ ရဟန္းတို႔ ဝက - စင္စစ္ေသာ္ကား၊ ဘိကၡဴရဟန္းသည္၊
သဗၺသခၤါေရသု - အလံုးစံုေသာ သခၤါရတို႔၌ အနိစၥေတာ - အနိစၥအားျဖင့္၊ အႏုပႆေႏၱာ - ရႈျမင္ႏိုင္သည္ရွိေသာ္၊
အႏုေလာမိကာယ - မဂ္ေလးတန္ အားေလ်ာ္ေသာ ခႏၱီယာ - ဝိပႆနာဥာဏ္ႏွင့္၊ သမႏၷာ ဂေတာ - ျပည့္စံုသည္၊
ဘဝိႆတိ ျဖစ္လတံ့။ ၄င္းျပင္၊ ပုဂၢလပညတ္ အ႒ကထာ၌လည္း။…….
ဗလဝ ဝိပႆနာေရာက္ မဂ္ဖိုလ္ေပါက္။
ယႆ သဒၶါ ဗလဝတီ ဝိပႆနာ
စ အာရဒၶါ၊ တႆ ဂစ ၦႏၲႆ - တိ႒ႏၲႆ - နိသိဒႏၲႆ နိပၹဇၨႏၲႆ ခါဒႏၲႆ ဘုဇၨႏၲႆ မဂၢဖလ ပဋိေဝေဒါနာမ
နတၳီတိ နေဟာတိ။
အနက္မွာ။ ယႆ - အၾကင္ဝိပႆနာ ဗလဝဥာဏ္ရွိေသာ ေယာဂီအား၊
သဒၶါစ - ယံုၾကည္ျခင္းလည္း၊ ဗလဝတီ - အားရွိလာသည္၊ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။ ဝိပႆနာစ - ဝိပႆနာကိုလည္း၊
အာရဒၶါ - အပတ္တကုတ္ အားထုတ္၏၊ တႆ - ထိုေယာဂီအား၊ ဂစ ၦႏၲႆ - သြားေနစဥ္၊ တိ႒ႏၲႆ - ရပ္ေနစဥ္၊
နိသိဒႏၲႆ - ထိုင္ေနစဥ္၊ နိပၹဇၨႏၲႆ - ေလ်ာင္းေနစဥ္၊ ခါဒႏၲႆ - ခဲေနစဥ္၊ ဘုဇၨႏၲႆ - စားေနစဥ္၊
မဂၢဖလ ပဋိေဝေဒါနာမ - မဂ္ဖိုလ္တရားကို ထိုးထြင္း၍ သိျခင္းမည္သည္၊ နေဟာတီတိ - မျဖစ္ဘူးဟူ၍၊
နတၳိ - မရွိ။
မွတ္ခ်က္။ ။ဝိပႆနာဗလဝဥာဏ္ဆိုတာ၊ ဘဂၤဥာဏ္ပင္ျဖစ္၏။ ။ျမန္သည္ဆိုေသာ္လည္း၊ ဘယ္ေလာက္ဘဲ ျမန္သည္ျဖစ္ေစကာမူ၊
ဝိပႆနာဥာဏ္မ်ားမွာ အစဥ္လိုက္ပင္တက္၍ သြားရ၏။ ခုန္ေက်ာ္၍မသြားႏိုင္၊ သို႔ရာတြင္၊ ျမန္အားၾကီးလွ်င္
ဥာဏ္စဥ္ကို ကြဲကြဲျပားျပား မေျပာႏိုင္ၾကေပ၊ မေျပာႏိုင္ေသာေၾကာင့္၊ မမွန္ဘူးဟူ၍မဆိုရ။
ဥပမာမွာ၊ စကၠဴမ်ားစြာကိုထပ္၍၊ သံမိႈႏွက္လွ်င္၊ ေထာက္ခနဲ ဟူေသာ အသံထြက္ျပီး ေပါက္သြားမည္၊
ထိုအခါ၊ အကုန္လံုးေပါက္သြားတဲ့ အသံကိုသာ ၾကားရသည္၊ တခ်ပ္စီ ေဖါက္သြားတဲ့ အသံကိုေတာ့
ဘယ္လိုဘဲဟု ခြဲျခား၍ မေျပာတတ္ၾကေပ၊ မေျပာတတ္ေပမဲ့ စကၠဴမွာ၊ တခ်ပ္ျပီးမွတခ်ပ္ အစဥ္လိုက္
ေပါက္သြားသည္မွာ၊ သံမိႈသည္ ထုတ္ခ်င္းေဖါက္၍၊ ေအာက္ကပ်ဥ္ျပားထည္း၊ စူးဝင္သြားျခင္းက
သက္ေသခံလ်က္ရွိေပျပီ။ ။သို႔အတြက္၊ ဝိပႆနာဥာဏ္တြင္လည္း၊
လ်င္ျမန္အားၾကီး၍၊ ေယာဂီက၊ တမ်ိဳးစီခြဲ၍ မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားႏိုင္တာက၊
သက္ေသခံလ်က္ ရွိေပသည္။ သို႔ရာတြင္၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ကမၼ႒ာနာစရိယမ်ားက၊ သူတို႔ျပတဲ့နည္းက၊
ေႏွးေသာနည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ျမန္တာကို၊ မဟုတ္ဘူးဆိုရမွာလဲအခက္၊ ဟုတ္တယ္ဆိုရမွာလဲအခက္၊
ျဖစ္၍ေနေၾကာင္း၊ ကၽြႏု္ပ္ကို ေျပာဘူးသည္။
။ထိုအခါ ကၽြႏု္ပ္က ျပန္၍ေျပာျပသည္မွာ ျမန္ေသာ ခိပၸါဘိည အေၾကာင္းကိုသိခ်င္လွ်င္၊
ဘူတရုပ္ရႈနည္းကို၊ ၆-လ ေလာက္၊ ေန႔မအိပ္ - ညမအိပ္၊ တဆက္ထည္း အားထုတ္၍ၾကည့္ရန္ အၾကံေပးလိုက္ပါသည္။ ။၄င္းျပင္၊ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါမ်ားေတာင္၊ ကိုယ္သာသိ၍၊
သူတပါးကို မေျပာတတ္ၾကသည္ကိုလည္း၊ သတိျပဳအပ္လွသည္။ ျမန္အားၾကီးေသာ ေယာဂီမွာ၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႕တယ္၊
ျငီးေငြ႕တယ္၊ လြတ္ေျမာက္ခ်ဳပ္ျငိမ္းတယ္၊ ဒါေလာက္ဘဲ၊ ေျပာတတ္ပါသည္။ ။အခ်ိဳ႕ကေတာ့ခါ။ ဘုရားလက္ထက္ကသာ ျမန္သည္၊ ယခုေခတ္မွာ၊
ျမန္တဲ့လူ - မရွိႏိုင္ဘူးဟု ထင္တတ္ၾကသည္။ အထက္က - ျမန္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေသာ ပါဠိမ်ားမွာ၊
တိကၡပညာခိပၸါဘိည ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားအတြက္ ေဟာထားျခင္းျဖစ္သည္။ အခါကာလကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာတာမဟုတ္ပါ။
သို႔ရာတြင္ - ကိုယ္တိုင္ျပ၍၊ ျမန္တာကို မေတြ႕ဘူးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ားႏွင့္ မၾကားဘူးတဲ့
ပုဂိၢဳလ္မ်ားကမူ၊ မၾကံဳဘူး၍၊ အယံုရခက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း၊ ယခုေခတ္တြင္၊
ပါရမီၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မရွိႏုိင္ဘူးေတာင္မွ၊ ထင္ၾကေသးသည္။ “မွားေလစြ”……..
၃ - နံပါတ္ ၀ိပႆနာ႐ႈပံု
ဤနည္းမွာ၊ ပါရမီထူးေသာ၊သူမ်ားသည္၊ က်မ္းဂန္အတိုင္း တထိုင္တည္းႏွင့္၊ ေအာင္ျမင္သည္ကို ေတြ႕ၾကံဳဘူးပါ၏။ သို႔ရာတြင္၊ ႐ႈရတာလြယ္သည္ျဖစ္၍၊ ကေလး-လူၾကီး-လူအို-တေန႔လံုး အားလပ္ခြင့္ မရေသာ သားသည္အေမမ်ားပင္ အားထုတ္ႏိုင္၏။
ဤနည္းအတိုင္း႐ႈရန္မွာ ဘုရား႐ွိခိုးျခင္းစသည့္၊ ပုဗၺကိစၥမ်ားကိုျပဳျပီး
ျပီးလွ်င္၊ အနည္းဆံုး၊ ႏွစ္နာရီအားထုတ္ပါမည္ဟု-ဓိဌာန္၊
ၾကာၾကာၾကီးထုိင္ႏိုင္မည့္အေနအထား အတိုင္းထုိင္၊ ကိုယ္ကိုအလိုက္သင့္ထား၊
တင္း၍ေတာင့္၍မထားႏွင့္၊ ေရွးကၾကားဘူးနား၀႐ွိသမွ်၊ ဘာကိုမွ်မေတြးေတာႏွင့္၊
မိမိ၏ခႏၶာကုိယ္သည္ ဓာတ္ေလးပါးတို႔၏ အစုအေ၀းသာလွ်င္ျဖစ္သည္၊ ဓာတ္ေလးပါးမွလြဲ၍
ဘာမွ်မရွိ၊ သို႔ျဖစ္၍၊ ကိုယ္၌ပညာရွိ ၾကည့္-ၾကည့္လွ်င္၊
ဓာတ္ေလးပါးကိုသာေတြ႕မည္၊ ဘယ္လိုဘဲေတြ႕ေတြ႕၊ ကိုယ္တြင္ထိေတြ႕ရသမွ်။
ဓာတ္ေလးပါးဘဲဟူ၍သာ သေဘာထားျပီးလွ်င္၊ မ်က္ေစ့မွိတ္၊ စိတ္ကိုရင္၀ဆီမွာထား။
ရင္၀မွာစိတ္ကိုထားေသာအခါ၊ ရင္၀.တ၀ိုက္ဆီ၌၊ ထြက္သက္
၀င္သက္တို႔၏ သတၱိေၾကာင့္၊ ေလ်ာ့မႈ တင္းမႈ ေဖါ႒ဗၺသေဘာတို႔ကို ေတြ႕တတ္သည္၊
သို႔ရာတြင္၊ စိတ္သည္၊ ရံဖန္ရံခါ၊ တျခားသို႔ ေရာက္သြား တတ္သည္၊
ေရာက္သြားမွန္းသိလွ်င္၊ ရင္၀မွာပင္ျပန္၍ထား၊ ၾကံ-ေတြးျခင္းကို
မျပဳႏွင့္၊ ၾကာလွ်င္စိတ္သည္ တည္ျငိမ္၍ ရင္၀မွာ အေနမ်ားလာလိမ့္မည္၊ ထိုအခါ သမာဟိေတာ
ဘိကၡေ၀ ယထာဘူတာ ပဇာနာတိ၊ ဟူေသာပါဠိအရ၊ သမာဓိနဲနဲရွိလာျပီျဖစ္၍၊
မဟာဘုတ္ဓာတ္တို႔ကို၊ အဆင္သင့္သလို၊ ေတြ႕လာတတ္သည္၊ ေတြ႕တတ္ပံုမွာ၊ ရင္ထည္း၌၊
ေလးေတးေတး၊ နင့္တင့္တင့္၊ ၾကတ္တတ္တတ္၊ ရွိန္တိန္တိန္၊ ရြတတ-စသည္တို႔ျဖင့္၊
အဆင္သင့္သလို ေတြ႔လာလိမ့္မည္၊ ထြက္သက္ ၀င္သက္၏ သတၱိေၾကာင့္၊ ေလ်ာ့မႈ-တင္းမႈတို႔မွာ၊ အစကတည္းက ရွိေနသည္၊ ထိုေတြ႕တဲ့ သေဘာေတြသည္၊ မဟာဘုတ္ဓာတ္
ရုပ္ကလာပ္တို႔၏၊ သဲလြန္စေတြျဖစ္သည္၊ ဤသို႔႐ႈေနတာ၊ နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာလွ်င္
ေျခေထာက္ကေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ၍ လာတတ္သည္၊ ေတာ္ရံုသျဖင့္ ဆိုလွ်င္၊ သည္းခံ၍ေနပါ၊
မခံႏိုင္ေလာက္လွ်င္ မူကား၊ ရင္၀၌ ထားေသာစိတ္ကို မလႊတ္ဘဲ၊ ရႈျခင္းကို မလစ္ေစမူ၍၊
ျဖည္းျဖည္း ကေလး ေနရာျပင္၍ ထိုင္ပါ၊ ျပီးလွ်င္၊ ေနာက္ထပ္ ေနရာမျပင္ဘဲ
မေနႏိုင္ေအာင္ မေညာင္းမျခင္း၊ ေနရာမျပင္ဘဲ၊ ဆက္၍႐ႈသြားပါ၊ ရႈသြားရင္း၊
ကိုယ္အတြင္း၌၊ ျဖစ္-ပ်က္ ေတြမ်ားမ်ား ေတြ႔လာတတ္သည္၊
ဘယ္လိုဘဲေတြ႕ေတြ႕၊ စိတ္ကို ရင္၀မွာပင္ထားပါ၊ ခႏၶာကိုယ္၌ ျဖစ္ပ်က္သမွ်၊
အလံုးစံုကို၊ အလိုလိုသိလွ်က္ေနပါ လိမ့္မည္၊ ႏွစ္နာရီ ျပည့္လွ်င္၊ ေခတၱ
နားခ်င္နားပါ၊ မနားဘဲဆက္၍ အားထုတ္သြားလွ်င္၊ သာ၍ေကာင္းသည္၊
အေညာင္းမခံႏိုင္ေသာသူမ်ားမွာ၊ ပ႒မႏွစ္နာရီထိုင္ျပီးလွ်င္၊ ေနာက္ထပ္အၾကိမ္မ်ား၌၊
ေလ်ာင္းလ်က္-ပက္လက္၊ ၾကိဳက္သလိုေန၍႐ႈႏိုင္သည္။ ။ဤနည္းသည္၊ သုခပဋိပဒါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၌
ေကာင္းစြာေတြ႕ရ၍၊ သက္သာစြာ႐ႈေနရင္း၊ မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္တတ္သည္၊ ဒုကၡပဋိပဒါ
ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ၊ ခႏၶာကိုယ္ထည္း၌၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြကို ေတြ႕တတ္သည္၊ တစထက္ တစ တိုး၍
ျပင္းထန္လာတတ္သည္၊ ပူလွ်င္လည္း၊ ျပင္းစြာပူူတတ္သည္၊
နာက်င္ခံခက္လွ်င္လည္း။ပို၍ကဲလာတတ္သည္၊ တခါတရံ ရင္ထည္း ၀မ္းထည္း၌ တင္းၾကတ္လ်က္၊
စု၍ဆုတ္ထားသကဲ့သို႔ျဖစ္လာတတ္သည္ တခါတရံလဲ အထက္သို႔ပ်ိဳ႕၍ တက္လာသလို ျဖစ္တတ္သည္
ျပင္းစြာဖ်ားေသာသူမ်ားပမာ- ဒုကၡေ၀ဒနာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ခံရတတ္သည္။ ဘယ္လိုဘဲ ျပင္းထန္ျပင္းထန္၊ ငရဲ ခံရတာေလာက္ မဆိုးဘူးဟု သေဘာထားပါ ပို၍
ျပင္းထန္ေလ၊ နိဗၺာန္ႏွင့္နီးေလဟုယံုၾကည္လ်က္၊ ဆက္၍ပင္႐ႈေနပါ၊
စိတ္ကိုမေလွ်ာ့ပါႏွင့္ ေလွ်ာ့လွ်င္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ မေလွ်ာ့ဘဲ
ဆက္၍ရႈသြားလွ်င္၊ ဒီတစ္ခ်ီထည္းႏွင့္ေပမဲ့၊ ဒုကၡဆံုးျပီး၊
နိဗၺာန္သို႔မ်က္ေမွာက္ျပဳရတတ္သည္၊ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳမိလွ်င္ေ၀ဒနာကို
မခံစားရေတာ့ေပ၊ ေ၀ဒနာေတြေရာ၊ ႐ႈေနတဲ့စိတ္ပါခ်ဳပ္ျငိမ္း၍ သြားလိမ့္မည္၊ ။အကယ္၍၊ ပ႒မအၾကိမ္၌၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္
မျပဳရလုိ႔ရွိလွ်င္လည္း၊ ပညာပါရမီ ျပည့္၀ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားမွာ၊ ေနာက္ထပ္ဆက္၍
ေန႔စဥ္အားထုတ္လွ်င္၊ ၄ - ၅ - ၁၀ -
ၾကိမ္အတြင္း၌၄င္း ၄ - ၅ - ၁၀ - ရက္အတြင္း၌ ေသာ္၄င္း၊ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ကို၊
ရတတ္ပါသည္။ ။ သုိ႔ရာတြင္၊
ဤနည္းသည္၊တိကၡပညာ-ခိပၸါပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္၊ လွ်င္ျမန္တတ္သည္ျဖစ္သာ္လည္း၊
ဒႏၵါဘိညပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ၊ မျမန္ပါ၊ မျမန္ရံုမွ်မက၊ အခ်ိဳ႕မွာ၊ ဤနည္းျဖင့္ ဆက္ခါဆက္ခါျပတာေတာင္၊
၀ိပႆနာဉာဏ္ေကာင္းေကာင္းမထင္ပါ၊ အခ်ိဳ႕မွာ၊ ဤနည္းျဖင့္ျပလို႔၊ အလွ်င္းပင္မျဖစ္ပါ။ အျခားနည္းမ်ားျဖင့္
ေျပာင္း၍ျပရပါသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ၊ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ ျပလို႔မရပါ၊ ဤကားအတိတ္ပါရမီႏွင့္
ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းမ်ားအတိုင္းျဖစ္ရသည္ဟု၊ က်မ္းဂန္ အတိုင္းသာ ယူဆရပါမည္။ ။ ယခုဘ၀တြင္
အားထုတ္၍မရႏိုင္ေသာသူမ်ားမွာလည္း၊ အားမေလွ်ာ့ထိုက္ပါ၊ အားမေလွ်ာ့ဘဲ၊ မရ-ရရ-ခဏခဏ ျဖစ္ေစ၊ အျမဲတန္းျဖစ္ေစ၊ ဂရုစိုက္၍႐ႈလွ်င္၊
ေနာက္ဘ၀တခုခု၌၊ တရားနာရက ကၽြတ္တန္း၀င္မည္မွာ၊ ေသခ်ာပါသည္။ ။ ယခုဘ၀တြင္ အားထုတ္၍
ရႏိုင္ေသာပါရမီရွင္မ်ားမွာ၊ ယခုဘ၀တြင္ ရႏိုင္ပါသည္၊ ဤနည္းျဖင့္ တၾကိမ္ထည္းႏွင့္ပင္
ရဟႏၱာအထိျဖစ္ေသာ ေသာဏာေထရီ ဘိကၡဴနီ၏ သာဒကရွိပါသည္။ ၄င္းေထရီမသည္လည္း၊
ယခုေခတ္လူမ်ားလို ေနယ်ပုဂၢိဳလ္စားထည္းကပင္ျဖစ္ပါသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ရစနာဂါထာ
ေယ-အၾကင္ပုထုဇဥ္တို႔သည္၊ ဗဟိဒၶံ
အပပစၥည္းေလာကီစည္းစိမ္ၾကီးေတြကိုသာ၊ ဂေ၀သေရဂေ၀သႏၱိ- အပန္းတၾကီးရွာမွီး၍
ေနၾကေလကုန္၏။ ေတ-ထိုအျပင္ဘန္းၾကိဳက္ပုထုဇဥ္အမိုက္တို႔သည္၊
အဇၥ်တၱံ-မိမိကုိယ္တြင္း၌ ရွိေသာတကယ့္အဘိုးတန္သံသရာ၀ဋ္မွ
လြတ္ကၽြတ္ႏိုင္ကုန္ေသာပရမတ္တရား ဓာတ္တရားတို႔ကိုမူကား။ နဇာနႏၱိ-သိမည္ေ၀းစြေရးေရးမွ်မထင္မျမင္ႏိုင္ၾကေလကုန္၊ အဇၥ်တၱံ-မိမိကုိယ္အတြင္း၌ရွိေသာ တရားစစ္တရားမွန္တို႔ကို၊ အဂေ၀သႏၱာ-မၾကံမဆမရွာဘဲ ေနတတ္ၾကကုန္ေသာေၾကာင့္ မုဠာ- အတြင္းသႏၱာန္၌
အသိဉာဏ္မဆိုက္ အေမွာက္ၾကီးမုိက္ၾကကုန္လ်က္၊ ၀ဋၬမွီ- သံုးဆယ့္တဆိုင္ခရုိင္
တလႊား၀ဋ္သံုးပါး၌၊ ဒုကၡေရဒုကၡႏၲိ-ေဘးအတန္တန္ ရန္အဖံုဖံု
အဆင္းရဲေတြစံုလွေသာ ဒုကၡဘံု သံသရာထည္း၌ တ၀ဲလယ္လယ္ေနၾကရေလကုန္သတည္း။
အဓိပၸာယ္လိုရင္းမွာ။ ။အဇၥ်တၱ
ဘူတရုပ္ တရားေတြ၊ မိမိတို႔ကုိယ္တြင္းမွာအရွိသားႏွင့္၊
ေတြ႔ေအာင္ၾကံဘန္ရွာေဖြျခင္းမျပဳတတ္ၾကသျဖင့္၊ ပရမတ္တရားေတြကိုမေတြ႔ရဘဲ၊
သံသရာတည္းမွာ တ၀ဲလည္လည္၊ အတည္မက်၊ ဒုကၡေတြ ဗလပြႏွင့္၊ ေနၾကရေလကုန္၏ ဟူ၍ျဖစ္၏။ ။၄င္းျပင္၊ ယခုေခတ္တြင္ တရားအားထုတ္ရန္
အခါေကာင္းပံုကို ေဟာျပေတာ္မူေသးသည္မွာ။...
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဒုတိယရစနာဂါထာ
ဓာနိဣဓာနိ- ယခုအခါသာသနာေတာ္၌၊ အဇၥ်တၱံ-အတြင္းသႏၲာန္တြင္ အမွန္႐ွိေသာ မဟာဘုတ္ရုပ္ဓာတ္ပရမတ္တို႔ကို၊ ေပကၡိတံု- အမွန္သိဘို႔ ၾကည့္႐ႈ စံုစမ္းျခင္းငွာ၊ ျဗဟာ-အဆန္းတကယ္ လြန္ၾကီးက်ယ္ေသာ၊ ဓမၼာဒါေသာ-အဘိဓမၼာေဒသနာအေပါင္း တရားမွန္ေျပာင္းေတာ္ၾကီးသည္၊ အတၳိ-ထင္ရွားရွိဆဲသာလွ်င္တည္း။ ေတန-ထိုတရား မွန္ေျပာင္းေတာ္ၾကီးျဖင့္၊ ပကၡိယ-ေျဖာင့္မတ္တိတိျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ အဇၥ်တၱံ-အတြင္းသႏၲာန္၌ အမွန္ရွိေသာ တရားတို႔ကို၊ ဂေ၀သိတံု-အေရးတၾကီးလံုလသည္းလ်က္၊ ရွာမွီးျခင္းငွာ၊ အလံ-အခ်ိန္မလင့္ အခါသင့္၍ အခြင့္သာတံုး အခါၾကီးေပတည္း။
အဓိပၸာယ္လိုရင္းမွာ။ ။ ယခုအခါ
သာသနာေတာ္ငါးေထာင္အတြင္း၌ ကၽြတ္တန္း၀င္ႏိုင္သာ အခ်ိန္ကလည္းျဖစ္၊
အဘိဓမၼာေဒသနာအေပါင္းတရားမွန္ေျပာင္းေတာ္ၾကီးကလည္း ထင္ထင္ရွားရွားထြန္းကား၍ေနေသာ
ေဒသကလည္းျဖစ္သျဖင့္၊ တရား အားထုတ္ရန္ နည္းေကာင္းလမ္းမွန္ ထင္ရွားရွိေနရကား၊
တရားထူးကို အလြယ္တကူရႏိုင္ရန္၊ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ဘို႔အတြက္၊ အခါသင့္၍
အခြင့္သာတံုးပင္ရွိပါေသးသည္ ဟူ၍ျဖစ္၏။
မွတ္ခ်က္။ ။လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏
အာေဘာ္မွာ က်မ္းဂန္အတိုင္း ခႏၶာကိုယ္၌ စူးစိုက္၍ ႐ႈလွ်င္၊ ဘူတရုပ္ ဓာတ္ပရမတ္ေတြကို
ေတြ႕ရသလို ႐ႈျမင္ပြားမ်ားေနလွ်င္၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကို၊ အမွန္ရႏိုင္သည္၊
ယခုလုိအခါသင့္၍ အခြင့္သာတံုးမွာ၊ ေပါ့ေလ်ာ့၍မေနၾကႏွင့္ အပါယ္တံခါးပိတ္ေအာင္
အရင္စလိုအေရးတၾကီးအားထုတ္သင့္သည္၊ ေလာကီကိစၥကို ေနာက္မွလုပ္လွ်င္လည္း
ျဖစ္ႏိုင္သည္၊ တရားကိုအားမထုတ္ေသးမွီ၊ အပါယ္တံခါး မပိတ္ရေသးမွီ ေသသြားလွ်င္
ခက္တတ္သည္၊ အခါသင့္၍ အခြင့္သာတံုးဟုဆိုျခင္းသည္၊ တရားကိုအားထုတ္လိုသူႏွင့္
အားထုတ္ဆဲသူတို႔၏အတြက္သာလွ်င္ျဖစ္သည္၊ အားမထုတ္လိုသည့္သူတို႔၏ အတြက္မွာမူကား၊
အခါေကာင္းမဆိုႏိုင္ေပ။
ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို၊ က်မ္းဂန္အကုိးအကားစံုလင္စြာႏွင့္ သိလိုလွ်င္၊
၀ိပႆနာဆရာျဖစ္ သင္တန္းက်မ္းတြင္ ၾကည့္ပါေလ။
ဝိပႆနာပါရဂူက်မ္းေတာ္ၾကီး ၄ - ေစာင္တြဲ မွ
ဝိပႆနာပါရဂူဆရာၾကီး
၁၃၁၇ခု၊ ေတာ္သလင္းလအတြင္း ဧကာဒသမအၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ျပီးစီးသည္။
(၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ)
No comments:
Post a Comment